Verdal videregående skole

Fra interaksjon til relasjon: tilknytning hos Winnicott, Bowlby, Stern, Schore og Fonagy
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Fra interaksjon til relasjon: tilknytning hos Winnicott, Bowlby, Stern, Schore og Fonagy
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 155.412 H
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2009
Noter
  • Barns evne til tilknytning de første leveårene er avgjørende for hvordan barnet takler samspillet med familie, venner, kjærester og kolleger videre i livet, og for hvordan barnet selv vil håndtere mors- eller farsrollen. Mange barn får imidlertid tilknytningsproblemer helt fra de er små. I denne boken påpekes viktigheten av at disse barna tidlig får den rette hjelpen slik at utviklingsforstyrrelser kan forebygges. Boken presenterer de fem viktigste teoriene om hva tilknytning er, utviklet av henholdsvis Donald W. Winnicott, John Bowlby, Daniel N. Stern, Allan N. Schore og Peter Fonagry. Har bibliografi, innholdsfortegnelse, ordliste, register
ISBN
  • 978-82-05-39449-0
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001524nam  22002651  450
*00123934
*00520110303234400.0
*008       2009           a     0    00nob 2 
*015  $a0252045$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-05-39449-0$bh.$cNkr 349.00
*035  $a000252045
*041  $hdan
*08231$a155.412$zh$25
*090  $c155.412$dH
*100 0$aHart, Susan$d1956-
*24010$aFra interaktion til relation
*24510$aFra interaksjon til relasjon$btilknytning hos Winnicott, Bowlby, Stern, Schore og Fonagy$cSusan Hart og Rikke Schwartz ; [oversetter: Heikki Gröhn]
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2009
*300  $a278 s.$bill.
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, ordliste, register
*520  $aBarns evne til tilknytning de første leveårene er avgjørende for hvordan barnet takler samspillet med familie, venner, kjærester og kolleger videre i livet, og for hvordan barnet selv vil håndtere mors- eller farsrollen. Mange barn får imidlertid tilknytningsproblemer helt fra de er små. I denne boken påpekes viktigheten av at disse barna tidlig får den rette hjelpen slik at utviklingsforstyrrelser kan forebygges. Boken presenterer de fem viktigste teoriene om hva tilknytning er, utviklet av henholdsvis Donald W. Winnicott, John Bowlby, Daniel N. Stern, Allan N. Schore og Peter Fonagry.
*574  $aOriginaltittel: Fra interaktion til relation
*650 1$aTilknytningsteori$xBarn$1155.412$2BS$9nob
*700 0$aGröhn, Heikki$d1949-$eovers.$jn.
*700 0$aSchwartz, Rikke$emedforf.$jd.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerSamlingHylle
Ex1Tilgjengelig Verdal videregående skole - Biblioteket 155.412 Har